tirsdag 26. mai 2009

Valpekurs

Heike og jeg har vært på valpekurs! Hans Kristian var med som støtte og hjelpeinstruktør. Jeg håper han syntes det var gøy, så han vil bli med flere ganger.

Heike var så flink! Vi begynte egentlig litt midt inne i kurset, men de skulle ikke ha flere kurs før sent i august, og det syntes vi var for sent. På grunn av at vi var helt nye, kom det en instruktør og viste oss litt før de andre deltakerne kom. Det gikk på "sitt" og å dra ut tiden, og å reagere på "smattelyder". Heike tok dette fort, og da kurset begynte, var han på lik linje som flere av de andre hundene.

Vi begynte med sitt og bli sittende. Smattelyder med belønning før vi skulle sikksakk mellom kjegler. Jeg visste ikke hvordan det ville gå, men det gikk som en drøm! Ikke noe problemer med det! Etter det skulle vi ha hunden sittende ved vår venstre side og instruktørene skulle komme bort og hilse på oss. Det gikk over all forventning veldig bra!
Så var det nei-trening. Da hadde vi go`biter i hånda, og sa NEI da han forsøkte å ta. Da han ikke tok fikk han ros og en go`bit;)

Så hadde vi innkalling.Instruktøren holdt Heike i bånd mens jeg løp avgårde og lokket på han. Det òg gikk veldig bra.

Alt i alt er jeg veeeldig fornøyd med kurset. Han tok det veldig fort og jeg gleder meg masse til neste gang. Vi øver og trener så fort annledningen byr seg;)

Matmor er veldig stolt over gutten sin;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar