søndag 7. juni 2009

sporsøk


På fredag var Heike og jeg på valpekurs igjen. Denne gangen var vi på Eggermoen og skulle prøve spor. Det gikk mest på at vi skulle få se at hundene våre hadde instinkt å finne spor. Det var moro å se hvordan de skjønte det så fort;)


Det begynte med at jeg skulle gå 100-200 meter inn i skogen, rope på han og så gjemme meg. Instruktøren holdt Heike, som da var temmelig fortvilet over at jeg forsvant. Etter kun noen minutter tok han sporet, akkurat der jeg hadde gått, og fant meg. Gjensynsgleden var STOOOOOR!!!

Så fortsatte jeg innover i skogen på samme måte, la fra meg en leke midt inne i stien, før jeg gikk en runde utenom og kom tilbake. Da gikk jeg bak, og han fant sporet med en gang, og leken jeg hadde "mistet".


Etter dette fikk vi se de proffe hundene gjøre søk. Det var så imponerende!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar